19 Nisan 2013 Cuma

6. Sınıf Türkçe Dersi 2.Dönem 1. Yazılı Soruları

0 yorum

2012–2013 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI ........................... ORTAOKULU
6-A SINIFI TÜRKÇE DERSİ 2. DÖNEM 1. YAZILI YOKLAMA SORULARI
Adı-Soyadı:                                                                                                                         
Numarası:                                                                                                                                            Aldığı Not:……….

Sevgili iyilik defterim,
Bugün çok mutluyum. Nasıl mutlu olmam ki! Hem arkadaşlarımla beraber çok güzel oyunlar oynadım hem de bugün yeni şeyler öğrendim. Unutmadan söyleyeyim, söz verdiğim gibi bugün de “iyilik yarışı”na devam ettim. Gerçekten de iyilik defterim, şunu iyice anladım ki iyilik ve güzellik insanı yine iyilik ve güzellikle buluşturuyor.
                Bugün arkadaşlarla maçımız vardı. Maç saatini heyecanla bekliyordum. Bu bekleme sırasında bazen de “Keşke oynamasa mıydık?” diye düşünmekten kendimi alamıyordum. Çünkü insan oynarken bazen aşırı kazanma hırsına kapılabiliyor. Oyundaki bu kazanma hırsı fazla olduğu zaman da arkadaşlar arasındaki samimiyet unutuluveriyor. Tabii arkasında kavga ve gürültü de eksik olmuyor. Keşke sadece bununla yetinilse...  Sonra küsmeler, darılmalar hatta uzun zaman konuşmamalar bile oluyor.
SORULAR
1.       Çocuğun mutluluğunun sebebi nedir? (5 puan)



2.       Çocuk o gün neyi daha iyi anlamıştır? (5 puan)



3.       Çocuk niçin “Keşke oynamasa mıydık.” diye düşünüyor? Açıklayınız. (10 puan)



4.    Metinden nasıl bir sonuç çıkarabiliriz? (5 puan)



5.   “Ayşegül’ü görenler, ona yaşadığım olaydan bahsetmişler.” Bu cümlede aşağıdaki hal eklerinden hangisi yoktur? ( 5 P)
               
                    A) Belirtme hali                B) Bulunma hali                   C) Yönelme hali               D) Ayrılma hali
6..  Aşağıdaki yargılardan doğru olanların karşılarına “D” yanlış olanlara “Y” harfi yazınız.    (5 Puan)
“ Ağzında gevelemek ” geveze, çok konuşan anlamına gelir.                                                (      )                    
    “ Dergi de makale yazarıymış. ” cümlesinde “de” eki doğru yazılmıştır.                              (      )
    “ kırık ” kelimesi fiilden fiil yapım eki almıştır.                                                                      (      )
    “ Tiyatro ” Sahnede oynanmak için yazılan eserlerdir.                                                          (      )
    “ Derslerine çalışamadığı için takdir alamadı. ” cümlesi sebep-sonuç cümlesidir.                  (      )
 7.Tabloda yer alan isimleri inceleyiniz. Uygun olan isim türünün altına “ X       işareti koyunuz. (15 puan)
Kelime
Özel İsim
Cins İsim
Tekil İsim
Çoğul  İsim
Topluluk İsmi
Somut İsim
Soyut İsim
Öğrencileri







Üzüntüm







Aile







Hayaller







Kayseri’de
















Leave a Reply