9 Mayıs 2013 Perşembe

5. Sınıf Türkçe Dersi 2.Dönem 2. Yazılı Soruları

0 yorum

2012-2013 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI ............................................ ORTAOKULU
TÜRKÇE DERSİ 5-A SINIFI II. DÖNEM II. YAZILI SORULARI
Adı Soyadı:                                                                                                                                                                 
Numarası:                                                                                                                                                                 Notu:
AĞACIM
    Mahallemizde 
    Senden başka ağaç olsaydı                                                                                  
    Seni bu kadar sevmezdim.                                                                                     
    Fakat eğer sen                                                                                                                         
    Bizimle beraber                                                                                                         
    Kaydırak oynamasını bilseydin                                                                                                             
     Seni daha çok severdim.
     Güzel ağacım!
     Sen kuruduğun zaman
     Biz de inşallah 
     Başka mahalleye taşınmış oluruz.
( 1, 2 , 3 ve 4. soruları yukarıdaki şiire göre cevaplandırınız. )
1. Şair ağacını niçin o kadar çok seviyor? (5 puan)


2. Şairin en büyük korkusu nedir? (5 puan)


3. Şair, ağacıyla birlikte ne yapmak istiyor?  (5 puan)



4. Yukarıdaki şiirden hareketle aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir? Cümlenin başına (X) koyunuz. (5 puan)               
(   ) Şairin mahallesinde ikiden az ağaç vardır.                 (   ) Şair başka mahalleye taşınmıştır.
(   ) Çocuk yalnız başına kaydırak oynuyor.                                 (    ) Ağaç kurumak üzeredir.
7. Aşağıdaki boşlukları istenilen biçimde doldurunuz (6 puan)
●“ çiçek-lale-bitki-varlık” sözcüklerinin genelden özele doğru sıralanışı     …………..    ….………   ……………
● “kırmızı-kıpkırmızı-kırmızımsı” sözcüklerinin en kırmızıdan artık kırmızıya doğru sıralanışı …………  ………..  …….........
5. Aşağıdaki kelimelerden türemiş kelime (yapım eki alan) olanlarını yandaki kutunun içine yazınız. (9 puan)
 


         çiçekler    kitaplık
         sütçü        dünya
         silgi          balık
          evden       çanta                                                 TÜREMİŞ KELİMELER





6.   Aşağıda altı çizili sözcükleri mecaz ve gerçek anlam yönünden inceleyip karşısına yazınız. (10 Puan)

·       Ayağı kayınca birden yere düştü.  (………….…….)                           
     Yüzü düşmüştü.                               (……………….)
·       Bana sadece o, sıcak davranıyor.  (…..…………….)                            
 ●   Korkudan dizlerinin bağı çözüldü.  (……………….)
·       Kafesteki kuş ötmeye başladı.      (…………..…….)

7. Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerleri uygun olanları kullanarak doldurunuz.    (oysa- böylece- için- ama- çünkü) (5P)
  ● Uğur takımı hareketlendirdi………………maçı kazandık            
  ● Onu cimri sanırdım…………………eli açık bir insanmış.

  ● İşimi sonunda bitirdim……………………….oldukça yoruldum.   

   ● Yağmur yağdığı………………..konser  iptal edildi.

  ● Sınavda başarılı olamadım…………………düzenli çalışmamıştım.
 

                    l  istiyorsak        m yaptıklarını       p arkadaş           êneyi         ¾ olmalıyız        
                       { neden               © onlarla                ¿insanların        Ì anlamak
8 )Yukarıdaki sözcüklerin anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturacak biçimde doğru sıralanışı hangi seçenekte verilmiştir?
A) l  m  Ì  p  ¾  ©  ê  {  ¿                               B) ¿  ê  {  m  Ì  l  ©  p  ¾
C) p  ¾  ©  m   l  Ì  ¿ {  ê                               D) ¿ {   l   m  Ì  ê  ©  p  ¾         ( 10 puan)

9. Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Suyun yeryüzündeki dolanımını bir masal gibi yazınız. ( 30 puan )




Leave a Reply