9 Mayıs 2013 Perşembe

8. Sınıf Türkçe Dersi 2.Dönem 2. Yazılı Soruları

0 yorum

2012-2013 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI .......................... ORTAOKULU 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ
2. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI
Adı-Soyadı:                          Numarası:                                        Notu:……………………                                    

Bir gün bir arkadaşla kocaman bir uçurtma yaptık, bugün de gözümün önüne geliyor, güzel şeydi! Havalandı, havalandı göklerde. Babam duymuş:” Uçurtma uçurtmanın bir zararı, bir günahı yoktur ya, annen istemezdi. Onun için uçurtmayacaksın.”dedi.
Sesimi çıkarmadım, büktüm boynumu. Bir gün geldi, karışan kalmadı artık; ama ben de uçurtma uçurtmak yaşını geçirmiştim. Şimdi utanmasam karışacağım çocukların arasına.
              Çocukluğum olmadı benim. Çocukluğu olmayanın gençliği de olmaz. İhtiyarlığı da olmuyor öylesinin. Hani güzel
bir ihtiyarlık vardır, insan çocukluğunda, gençliğinde yaptıklarını anlatır da, gözlerinin içi parlar. Ben kendimde değil,
 başkalarında gördüm onu.                                                                                                                                 Nurullah ATAÇ 

S.1.Babası, çocuğun uçurtma uçurmasını niçin yasaklıyor? (5 puan)


S. 2.Yazıda anlatılma istenen düşünce nedir? (10 puan)


S. 3. “Güzel bir ihtiyarlık” sözünden ne anlıyorsunuz? (5 puan)


S.4. O partal kılıklı ve hayırsever adamcağızın kendisi için yeni bir sistem icat etmiş olduğunu fark ettim.

Cümlesinin öğelerini bulunuz. (5 Puan)

S.5.”Başarılı  bir iş adamı başarısının nedenini soranlara şu cevabı vermiştir :Başımı tararken saçlarımdan başka bir şey düşünmem.” İş adamını başarıya ulaştıran  nedir? Düşüncenizi yazın.(5 Puan)


S.6. Aşağıdaki cümleleri cümle türlerine( yüklemin türü, öğelerin dizilişi, cümlenin yapısı,anlamına göre ) göre değerlendiriniz. (16 Puan)
  Her dakikaya bir tohum atmalısın, her dakikaya bir iyilik çiçeği dikmelisin.

  Yaz gelince havalar ısındı.

  Bakakalırım giden gemin ardından.

  Bu fıkrayı arkadaşımdan dinlememiştim.

S.7. Aşağıdaki cümlede ayraç içinde gösterilen yere uygun noktalama işaretlerini koyunuz. (4 Puan)

Okulumuzun kantininde çeşit çeşit yiyecekler var (   ) tostlar (   ) kurabiyeler (   ) kekler (   )

S.8. Aşağıdaki cümlelerdeki anlatım bozukluğunu bulup düzeltiniz.( 16 Puan)
a) Bazı öğrenciler derste çok çekimserdir.

b) Neşeli, sağlıklı, şen bir görünüşü vardı.

c) Yaklaşık beş yıl kadar bu Edirne'de oturduk.

d) Buradan gidersek yakalanma şansımız nedir?

e) Kimse gelmemiş, maça gitmiş.

f) Bu yazıyı değil okumak, anlamak bile imkânsız

g) Verilen cümledeki özne ve zarf tümlecini bulun.

h) Her yolda kalan insana yardım etmeliyiz.


S.9 Aşağıdaki dörtlüğü açıklayınız.(4 Puan )
Malım mülküm servetim, hepsi evde kaldı.
Eşim dostum akrabam, geçtiğim yolda kaldı.
Dostlarımdan birisi, benden hiç ayrılmadı.
Allah için yaptığım iyilikler bende kaldı.
Hacı Bektaş-ı Veli
S.10.”Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır.” Cümlesinde vurgulu olan öğeyi kutu içine alıp öğenin türünü yazınız.(5 puan)

S.11. İnsanları dinlemeyen, gücünü onlardan almayan edebiyatçı kalıcı olamaz, duyuramaz sesini. Edebiyatçı, oluşturduğu güzellikleri insanlarla paylaştığında faydalı olur.
  Bu cümlesindeki fiilimsileri kutu içine alıp türünü yazınız ?(5 P)


S. 12. Aşağıdaki plandan yararlanarak,  “televizyonun faydalarını ve zararlarını” anlatan bir yazı yazınız. (20 Puan)
                   Giriş Bölümü       : Kitle-iletişim araçları arasında televizyonun yeri.
                   Gelişme Bölümü : Eğitim ve haberleşme aracı olarak televizyonun önemi.               
                                                 Televizyonun faydalı kullanılması.                                               
                                                 Televizyonun zararlı kullanılması.  
                    Sonuç Bölümü   : Televizyonu faydalı kullanmanın önemi.                                     Türkçe Öğretmeniniz

Leave a Reply